پیشنهادات شگفت انگیز

سبد خرید

کاربری:

طرز تهیه آش رشته

آش رشته یکی از آش ها سنتی ایرانیان است که برای درست کردن آن لازم است به نکات ریزی توجه نمایید که باعث خوشمزه تر شدن آن می شود

پیشنهاد ویژه ی دارا برای درست کردن آش رشته بسیار خوشمزه این است که دوساعت آخر ، داخل آش رشته مقداری جو پرک بریزید ولی باید توجه داشته باشید که جوپرک آنقدر بپزد که داخل آش ردی از آن پیدا نباشد

این کار باعث می شود که آش رشته طعم فوق العاده ای به خود بگیرد اما با این حال جو پرک از مواد الزامی آش رشته نیست فقط در صورت تمایل می توانید آن را به مواد زیر اضافه کنید

مواد لازم آش رشته:

1-سبزی آش یک کیلو
2-نخود نصف لیوان
3-لوبیا نصف لیوان
4-عدس نصف لیوان
5-رشته آش نصف بسته
6-پیاز 3 عدد بزرگ
7-آرد یک چهارم لیوان
8-نعنا خشک به میزان لازم
9-کشک به میزان لازم
10روغن به میزان لازم
11-فلفل به میزان لازم
12-نمک به میزان لازم
13-زردچوبه به میزان لازم

مراحل تهیه آش رشته:

1. ابتدا باید نخود و لوبیا را از شب قبل در آب خیس کنید و چند باری آبشان را عوض کنید تا موقع خوردن ایجاد نفخ نکند. برای شروع نخود و لوبیا را به همراه آب و کمی نمک در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد. بعد از به جوش آمدن درب قابلمه را بزارید و اجازه بدهید نخود و لوبیا با حرارت کم نیم پز شوند.

2. سپس عدس و سبزی را اضافه کنید و صبر کنید عدس هم پخته شود مواظب باشد عدس حالت له شدگی پیدا نکنه و فقط مغز آن ها پخته شود. بعد از آن رشته را به مواد آش اضافه می کنیم و به طور مرتب با ملاقه آش را به هم می زنیم تا رشته به مهم نچسبند این کار را ادامه دهید تا رشته ها نرم شوند. دقت داشته باشید پس از ریختن سبزی نیاز به گذاشتن درب قابلمه نیست چون موجب بد رنگ شدن سبزی آش می شود.

3. بعد از اینکه رشته ها نرم شدند حدود 2 لیتر آش جوش به قابلمه آش اضافه کنید و بعد مقدار آرد گفته شده را با یک لیوان آب سرد خوب مخلوط کنید به طوریکه آرد کاملا در آب حل شود و به آرامی در حالی که آش را با ملاقه بهم می زنید آن را در به مواد قابلمه اضافه کنید تا آرد گلوله گلوله نشود.

4. در این مرحله باید پیاز داغ و نعنا داغ باید اضافه کنیم برای این کار پیازها را که از قبل به صورت نگینی خرد کردید به همره کمی روغن روی حرارت بگذارید و تفت دهید و در آخر کمی زردچوبه هم اضافه کنید. نعنا خشک را هم به همراه کمی روغن در یک ظرف دیگه تفت دهید مواظب باشید نعنا نسوزد و زود از روی حرارت بردارید و با قاشق هم بزنید.

5. حالا مقداری از نعنا داغ و پیاز داغ را برای تزیین کنار بگذارید و بقیه را به قابلمه آش اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه دیگه صبر می کنیم تا آش با حرارت ملایم جا بیفتد و به اصطلاح پیاز داغ و نعنا داغ به خورد آش برود. کشک را هم به همراه کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد آش را بهم می زنیم و بعد از 5 دقیقه حرارت زیر آش را خاموش می کنیم.

6. دقت داشته باشد رشته آش و کشک ممکنه شور باشند و نیازی به اضافه کردن نمک زیادی نباشد پس مراقب باشید آش رشته را شور نکنید. موقع سرو می توانید آش رشته را با نعنا داغ و پیاز داغ که از قبل کنار گذاشتیم و یا حتی سیر داغ تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این آش رشته خوشمزه لذت ببرید.

نکاتی برای خوشمزه شدن آش رشته
سبزی آش رشته چیست ؟
سبزی آش رشته شامل جعفری ، تره ، شوید ، اسفناج یا برگ چغندر و چند ساقه شنبلیه است. دقت داشته باشید نسبت سبزی آش رشته باید به این صورت باشد : یک دوم اسفناج یا برگ چغندر و یک دوم ما بقی به نسبت مساوی تره ، جعفری ، شوید و شنبلیله باشد.

دیدگاهتان را بنویسید